söndag 10 mars 2013

Jag vill så mycket mer

Nu sitter jag ensam i mörkret i min underbara soffa. Kroppen värker trots en lugn dag. I går var jag på möte med fk för att, åter igen, diskutera hur jag ska komma tillbaka i arbete. Jag har provat två gånger tidigare. Båda gångerna har slutat i katastrof för mig med lång tid för återhämtning efteråt. Jag vill ju jobba! Men när jag inte ens klarar av att sitta och svara i telefonen två timmar per dag utan att ligga död hemma resten av dagen. Så vet jag inte hur jag ska komma ut i jobb.
Dessutom har jag gjort två olika tester. Det första gjorde jag på smärtrehab. Poängsystemet var 1-5 där ett vars sämst och fem var bäst. Jag hamnade på ett. Och flera av testerna klarade jag inte av att göra. Så dom gick inte att bedöma ens.
Test nr två gjordes på rygginstitutet. Samma där. Vissa av testerna kunde jag inte genomföra. Men ändå fick jag höga poäng! Fattar ingenting. Och självklart får jag ingen sjukersättning. Så jag har nu inte den blekaste aning om hur jag ska kunna försörja mig i framtiden. Snacka om att jag känner mig ensammast i världen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar