onsdag 22 augusti 2012

Lite för mycket uppehåll.

Hänt saker har det ju gjort men inget som jag känt för att skriva om eller kunnat skriva om.
Men en liten rolig historia kan jag bjuda er på.

Härmed varnas känsliga läsare. För i nedanstående text förekommer det ett flertal svordomar. Dock har det censurerats en del från hur det lät i verkligheten.
Jag fick en galen ide och färgade håret på mig själv idag. Men som talesättet säger: Vill man vara fin får man lida pin.
Jag stod böjd över badkaret och ska skölja ur färgen. Då säger det PANG! Världens megalåsning i bäckenet. Jag skriker. Tappar duschslangen så den far i väg som en jävla boaorm och sprutar vatten i hela förbannade badrummet. Emil, som ändå är van att jag skriker, insåg att nu måste mamma ha hjälp. Så han kom inrusande i badrummet. Och skriker han med. För hela badkaret ser ju ut som ett jävla blodbad anno 1700 nånting då ryssjävlarna invaderade Stockholm.
-Mamma blöder du!!??
Stönandes får jag fram ett väsande; Nej, det är bara hårfärgen.
Så när han insåg att middagen inte var hotad blev han lugn. (Mamma skrek bara lite högre än hon brukar)
Lugnt och metodiskt som den blivande lilla man han är, fångar han den slingrande slangen, stänger av vattnet och klappar mig på axeln och hämtar ett glas vatten.
Vad skulle jag med ett glas vatten till??Sen går ungjäveln ut!
Kvar ligger jag som en jäkla kollapsad hallonsuffle över badkarskanten och får klara mig själv.
Snälla! Slå mig hårt i skallen nästa gång jag säger att min son är snäll och barmhärtig och empatisk.
Men han är sötast i världen ändå!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar